Acesta este motto-ul echipei de medici de la Peditel, serviciu de asistență pediatrică telefonică gratuită în regim non-stop din România, apelabil la numărul de telefon 1791. Înființat in anul 2014 de Fundația Părinți din România, serviciul oferă asistență pediatrică de triaj și de primă intervenție. Scopul este de a liniști temerile părinților și de a-i ajuta să amelioreze sau chiar alunge simptomele copiilor cu vârste curpinse între 0-6 ani până la consultul unui medic pediatru sau de familie.
Telefon Peditel – 1791
Până în prezent 150.000 de părinti au rezolvat problema acasă, la sfatul medicului Peditel. Echipa formată din 20 de medici a petrecut doar în 2017 nu mai puțin de 565.000 minute in apelurile cu părinții. Cu toate că serviciul este gratuit, pentru extinderea lui e nevoie de donații. Acestea se pot face direct sau prin donarea impozitului pe profit/venit.
Mai mult, pe site găsiți un ghid cu medicamente de luat în trusa de concediu pentru cei mici și sfaturi pediatrice pentru cele mai des-întâlnite simptome pe care le puteți trata acasă, înainte de vizita la medic.
Telefon Alopedi – 0364 917
ALOPEDI este un alt serviciul de call center pentru urgențe pediatrice înființat din dorința medicilor din Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca de a sprijini copiii bolnavi și a veni în întâmpinarea nevoii părinților de a primi un sfat medical din partea specialiștilor în domeniu. La numărul de telefon 0364 917 răspunde unul dintre cei 30 de medici ai spitalului pentru a oferi un sfat medical telefonic, evitându-se astfel aducerea copilului în serviciul de urgență, de obicei aglomerat cu copii care au diverse probleme medicale grave.
Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca a obținut acordul Ministerului Sănătății pentru funcționarea acestui serviciu în cadrul spitalului, finanțarea liniei de gardă făcându-se de la bugetul de stat. Numărul de telefon este un număr cu tarif normal, putând fi accesat din orice rețea pentru a facilita accesul părinților la sfaturi medicale primite din partea specialiștilor Spitalului de Copii. Mai multe sfaturi medicale și informații despre cum puteți susține acest serviciu găsiți pe pagina lor.
Telefon Toxapel – (021) 210.61.83 sau (021) 210.62.82
În cazul în care copilul s-a intoxicat cu un medicament sau o substanţă chimică, specialiştii serviciului TOXAPEL vă stau la dispoziţie 24 de ore din 24 la numerele de telefon (021) 210.61.83 sau (021) 210.62.82. pentru a vă acorda informații asupra modului în care trebuie acordat primul ajutor până la sosirea salvării sau până la prezentarea la spital.
Serviciul a fost înființat în 1999 de către departamentul de Toxicologie al Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii „Grigore Alexandrescu”, unde funcţionează singurul serviciu de toxicologie pediatrică din Bucureşti şi cel mai mare de acest tip din România, având acces la o baza de date care conţine aproximativ 5000 de înregistrări, fiind incluse toate substanţele medicamentoase înregistrate în România, precum şi alte substanţe cu potenţial toxic utilizate în industrie şi în gospodărie. Fiecărui toxic îi este asociat un protocol de acordare a primului ajutor.
Prima jumătate de oră este esenţială în cazul celor mai multe intoxicaţii. Tratamentul pe care vi-l vor indica specialiştii TOXAPEL va determina o însănătoşire mult mai rapidă decât un tratament efectuat după două ore de către un medic.
Ce trebuie să ştiţi când apelaţi serviciul TOXAPEL?
- Numele cât mai exact al toxicului
- Numele şi adresa copilului
- Vârsta
- Telefonul de la care sunaţi
- Numele celui care sună
- Ora probabilă la care s-a intoxicat copilul
- Cantitatea de substanţă ingerată
Chiar dacă nu deţineţi toate aceste date, nu ezitaţi să sunați! Serviciul poate fi consultat pentru relaţii suplimentare şi de către medicii de familie şi medicii primire urgenţe.
Atentie! Serviciile de telefonie prezentate in articol NU reprezintă un serviciu de urgențe, în aceste cazuri te rugăm să apelezi numărul unic de urgențe 112 sau să te adresezi Unităților de Primiri Urgențe.
Sper ca aceste numere de telefon să fie salvate in telefoanele cât mai multor părinți, bunici sau personane care lucrează cu copii. Pentru a afla mai multe despre acordarea primului-ajutor, îți recomand un articol la fel de util: primul-ajutor la nou-născuți și sugari.
Mădălina H.
Lasă un răspuns